در حال باز کردن...

مشاوره حقوقی ثبت احوال

image

مشاوره حقوقی ثبت احوال چیست؟ مردم بر اساس نیازهای روزمره خود نیاز به خدمات ثبت احوال پیدا می کنند، از جمله ثبت ولادت و صدور شناسنامه، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی، تنظیم دفاتر ثبت کل و جمع آوری و تهیه کل وقایع و نام خانوادگی، جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن و وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده، می باشد.

سازمان ثبت احوال کشور سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل از لحاظ اداری، مالی و اجرایی و از جمله تشکیلاتی در دولت وابسته به وزارت کشور می باشد. این سازمان به صورت متمرکز اداره می شده و همه ادارات در سطح کشور تابع ستاد مرکزی بوده و آئین نامه ها و دستور العمل های مصوب ابلاغی را اجرا می کند. به علت گستردگی وظایف قانونی، سازمان ثبت احوال کشور در جاهای مختلف از نقاط کشور به ارائه خدمات مشغول بوده و پر مراجعه ترین سازمان دولتی می باشد.

جهت ثبت درخواست مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی کیفری با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری با ساوا اپ تماس بگیرید تا به همه سوالات شما در مسائل حقوقی و کیفری پاسخ دهیم. جهت رعایت حال شما در همه شرایط، دارای خدمات مشاوره تلفنی، حضوری و آنلاین می باشیم.

مشاوره حقوقی ثبت احوال

هر کاری پیچ و خم های خودش را دارد در خیلی مواقع باید در این رابطه هم با مشاوره حقوقی ثبت احوال یا مشاوره حقوقی رایگان ثبت احوال که موسسه ما برای آسایش شما در اختیارتان قرار داده مشاوره و اطلاعات دریافت کنید. مشاوره حقوقی ثبت احوال یکی از انواع خدماتی بوده که در موسسه حقوقی وکلای ساوا اپ برحسب نیاز موکلین ارائه می شود. سازمان ثبت احوال یک ارگان دولتی و دارای ماهیتی حقوقی بوده و در حال حاضر پر مراجع ترین سازمان دولتی می باشد.

از جمله وظایف این سازمان می توان به صورت مختصر به موارد زیر اشاره کرد:

صدور شناسنامه

شناسنامه از نیاز های اولیه هر انسان و نشان هویت و شجره هر انسان است. شناسنامه مشخص کننده والدین، سرزمین ولادت، نام و فامیلی اوست. از این را هر فرد سزاوار داشتن نام نیک است. پس سازمان ثبت احوال با وظیفه ثبت ولادت، ازدواج، طلاق، رجوع، بذل مدت و وفات ایجاد شده است.

ثبت ولادت

ثبت ولادت و یا تولد هر نوزادی که در همهت عرضی این متولد شود بر عهده سازمان ثبت احوال است حال آن که والدین آن ایرانی و یا خارجی مقیم ایران باشند. هر شخصی دارای فرزند نهایت ظرف 15 روز باید تولد فرزند خود را به اطلاع ثبت احوال برساند و ایرانیان مقیم کشور های خارجی هم با مراجعه به کنسولگری می تواند اقدامات لازم را انجام دهند.

  • در صورتی که طفل غیر ایرانی باشد برای وی گواهی تولد صادر می شود.
  • در صورتی که طفل ایرانی باشد برای وی شناسنامه صادر می شود.

ثبت وفات

ایرانی های مقیم خارج کشور هم در صورت فوت باید به اطلاع کنسولگری برسد تا روند ثبتی و قانونی انجام شود.  وفات هم همانند ولادت باید در شناسنامه درج شود هر ایرانی در صورت فوت باید به اطلاع سازمان ثبت احوال برسد و حتی طلفی که مرده بدنیا بیاید هم مشمول این قانون است. برای طی مراحل قانونی ثبت وفات، صدور گواهی فوتی که به تایید یک پزشک معتمد و یا دو نفر شاهد برسد الزامی بوده و هم مهلت ارائه آن 10 روز از تاریخ فوت است.

تغییر نام خانوادگی

هر فرد پس از رسیدن به سن قانونی می تواند نام خانوادگی خود را تغییر دهد. در صورتی که نام خانوادگی انتخابی در جامعه وجود داشته باشد باید از دارنده حق تقدم رضایت نامه دریافت کند. دارنده حق تقدم کسی از که از لحاظ سنی بیشترین سن را با نام خانوادگی مشابه دارا باشد.

ثبت ازدواج و طلاق

ثبت ازدواج و طلاق توسط صاحبان دفتر رسمی ازدواج و طلاق صورت می گیرد. همینطور وظیفه دارند این وقایع را به اطلاع سازمان ثبت احوال برسانند. البته رجوع هم شامل این موارد می شود. ایرانیان مقیم خارج کشور هم قادر هستند از طریق کنسولگری اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاوره حقوقی ثبت احوال خود را از ما بخواهید. تیم حقوقی ساوا اپ با ارائه مشاوره حقوقی مشاوره حقوقی ثبت احوال وضعیت حقوقی خود مطلع کرده و در مسیر مطالبه حق شمارا یاری می کنند.  در صورتی که به دنبال راهی هستید که هرچه سریع تر به حقوق خود برسید بهتر از آگاهانه و با همراهی یک فرد متخصص وارد عمل شوید.

برای مشاوره حقوقی تلفنی با ساوا اپ در ارتباط باشید و با وکلای پایه یک دادگستری در این زمینه صحبت کنید.

دسته‌ها: لندینگ پیج