در حال باز کردن...

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

image

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کیست؟

وکیل دیوان عدالت اداری در مجموعه ساوا اپ آماده ارائه همه خدمات تخصصی مرتبط با دیوان عدالت اداری در سراسر کشور است، مجموعه ساوا اپ همه پرونده های دیوان را به صورت تخصصی ارائه کرده و برای همه حوزه های دیوان عدالت علاوه بر وکلای تخصصی از کمک قضات بازنشسته برای پرونده های پیچیده و سنگین استفاده می شود، وکیل دیوان در مجموعه ساوا اپ از صفر تا صد پرونده را پیگیری کرده و در هیچ مرحله ای نیاز به حضور موکل نیست.

 

 

مجموعه ساوا اپ با کمک خدمات چند تن از وکلای مجرب به درستی این ادعا را دارد که اکنون مجموعه ای از بهترین وکلا در دیوان عدالت اداری را در اختیار دارد. این گفتمان صرفاً ادعایی واهی نیست بلکه تعداد پرونده های دیوان عدالت اداری که از خدمات مجموعه ساوا اپ بهره برده اند و درصد بسیار بالایی از آرای صادره به نفع موکلین ما بوده مشخص این نکته بوده که مجموعه ساوا اپ دارای بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می باشد.

 

ما در مجموعه ساوا اپ این تضمین بشما میدهیم که بهترین لایحه و دادخواست ممکن را برای شما نگارش کنیم به گونه ای که هیچ نوع ایرادی به دادخوبوده و لایحه ای که وکیل دیوان عدالت مجموعه ساوا اپ نگارش می کند، وجود نداشته باشد.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری با توانایی علمی بالای خود می تواند همه پرونده های قابل طرح در دیوان را مدیریت کرده و با جلساتی که با قضات و مستشارهای شعب میگذارد موضوع پرونده را بدوا برای قاضی جا انداخته و سپس بواسطه لایحه کاملی که پذاشته می شود تا حد ممکنه خیال موکل را از گرفتن رای راحت کند.

 

در این نوشتار می خواهیم به بررسی وکیل دیوان عدالت اداری و همینطور تاثیر گرفتن وکیل در دفاع از پرونده های موکلان در این نهاد قضایی بپردازیم.

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع قضایی تخصصی بوده که بر طبق اصل ۱۷۳ برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم علیه نهادها و سازمانهای دولتی و اداری زیر نظر قوه قضاییه تاسیس شده می باشد.

انتخاب رئیس دیوان عدالت اداری توسط ریاست قوه قضائیه انجام شده و این نهاد قضایی دارای آیین دادرسی مختص به خود بوده شیوه رسیدگی در آن با دادگاههای عمومی و انقلاب بسیار متفاوت است. آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که به قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نامبرده می شود دارای ۱۲۴ ماده و تعدادی نکته است.

شکایت در دیوان عدالت اداری برخلاف دادگاههای عمومی و انقلاب دارای بار دشواری بسیار بیشتری است. باتوجه به مرتب فوق باید قبل از هر اقدام در دیوان عدالت اداری با یک وکیل باتجربه و مجرب در این زمینه مشاوره کرده و یا در صورت لزوم وکالت را به ایشان بسپارید. ما گروه تخصصی ساوا اپ با سالها تجربه کاری و حرفه ای در این زمینه اماده ارائه هر خدمات در این زمینه به شما می باشیم.

کار خود را با اطمینان به ما بسپارید. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید در دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنید و مشکل خود را به کمک وکیل حل کنید، البته کمک از وکیل دیوان در گرفتن رای و پیروزی در دیوان عدالت اداری بسیار موثر است. 

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری و نحوه مطرح کردن شکایت

دیوان عدالت اداری مرجعی بوده که به تظلم خواهی عموم مردم در مقابل دستگاه های دولتی می پردازد، و برای پیگیری چنین پرونده هایی که در یک طرف آن بخش های دولتی و دستگاه های عمومی قرار دارد باید به بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری مراجعه کرد. وکیل با داشتن تخصص کافی در زمینه حقوق عمومی پرونده موکل را به دقت مطالبه خواهد کرد و راه حل مناسب را در اختیار وی قرار خواهد داد.

 

مشاوره حقوقی با بهترین وکیل دیوان عدالت

اولین قدم در پیگیری پرونده های حقوقی مراجعه به بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری که با ارائه مشاوره تخصصی قواعد و اصول پیگیری یک پرونده را در اختیار افراد می گذارد. مشاوره حقوقی در شفاف سازی مفاهیم و عبارات حقوقی بسیار کمک کننده خواهد بود و موجب می شود موکل اطلاعات لازم را به دست می آورد. در صورتی که افراد با کارشناس حقوقی ارتباط برقرار کنند در وقت مناسب اقدامات حقوقی که در روند رسیدگی به پرونده نیاز است را انجام می دهند و مسیر موفقیت در پرونده را هموارتر خواهند کرد.

 

نحوه ارتباط با وکیل دیوان عدالت

در حال حاضر افراد به شیوه های مختلفی قادرند با بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار کنند. روش های الکترونیک ساده ترین راه دسترسی به وکیل دیوان عدالت اداری می باشد. همینطور وجود سایت های معتبر کمک می کند که در کوتاه ترین زمان افراد تلفن بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری دریافت کنند. مکالمه تلفنی با کارشناس حقوقی مزایای زیادی دارد، به صورت مثال از اتلاف وقت افراد جلوگیری کند و افراد بدون آنکه ترافیک شهری را تحمل کنند، به سرعت با وکیل دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار کنند.

برای بعضی افراد مشاوره حضوری با بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری مفیدتر خواهد بود، و ترجیح می دهند که در یک گفتگو حضوری مشکلات خود را در میان بگذارند و اسناد و مدارکی را که جمع آوری کرده به وکیل بسپارند، تا ضمن مطالعه آن راهکار مناسب را در اختیار افراد قرار دهد.

برای دریافت آدرس و تلفن بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری باید به سایت های حقوقی معتبر مراجعه و سابقه حقوقی را مورد ارزیابی قرار داد، و سپس با در نظر گرفتن توانایی های وکیل پرونده خود را به ایشان سپرد. سایت هایی که به صورت تخصصی در یک حوزه حقوقی مثل حقوق عمومی فعالیت دارند، خدماتی که ارائه می دهند کیفیت بالاتری دارد، و افراد قادرند با اطمینان خاطر به آن ها مراجعه کنند.

 

وکیل دیوان وکالت چه پرونده هایی را می پذیرد؟

در ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری صلاحیت های دیوان در رسیدگی به پرونده های مطروحه تعیین شده می باشد. و بر این اساس اشخاص حقیقی و حقوقی قادرند نسبت به تصمیمات و اقدام سازمان ها و نهادهای دولتی اعتراض کنند.

همینطور اگر مقررات شهرداری ها خلاف قانون تشخیص داده شود، یا اشخاص نسبت به اقدامات ماموران دولتی اعتراض داشته باشند، قادرند در دیوان عدالت اداری پرونده خود را پیگیری کنند. به این ترتیب بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در حوزه های مختلفی وکالت افراد را می پذیرد، پرونده هایی که مربوط به کمیسیون مالیاتی، شورای کارگاه، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده ۹۹ و. است، توسط بهترین وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری پیگیری خواهد شد.

دادخواستی که به دیوان ارائه می شود باید دارای ضوابط خاصی باشد و مقررات قانونی در آن رعایت شود، مراجعه به کارشناس حقوقی کمک می کند که افراد دادخواست محکم و مستندی را تنظیم کنند و به این ترتیب میزان موفقیت خود را در مسیر رسیدگی به پرونده افزایش دهند.

 

دیوان عدالت اداری تنها قادر به رسیدگی به موارد مشخص شده است:

دیوان عدالت اداری مطابق اصل ۱۷۳ قانون اساسی برای رسیدگی به اعتراضات و تخلفات اداری زیر نظر قوه قضائیه تاسیس شده می باشد. دیوان عدالت ادارای از مراجع تخصصی قضائی بوده و براساس قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری تنها قادر به رسیدگی به موارد مشخص شده که در زیر به آن ها می پردازیم.

  • شکایات علیه تخلفات اداری
  • رسیدگی به اعتراضات مردم نسبت به نهادهای دولتی، اداری و حکومتی
  • رسیدگی به اعتراضات علیه مراجع حل اختلاف مالیاتی
  • رسیدگی به اختلافات مراجع اداری با افراد
  • رسیدگی به اختلافات افراد با تامین اجتماعی
  • ابطال تصمیمات کمیسیون های ماده ۱۰۰ و ۹۹ شهرداری و دهیاری ها
  • ابطال تصمیمات و آیین نامه های دولتی

 

چه مواردی در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست؟

  • اعتراض به لغو مالکیت اراضی که در حوزه صلاحیت دادگستری است.
  • دعاوی مربوط به نقل و انتقال اراضی کشاورزی، تغییر کاربری و …….
  • شکایت درباره اعتراض به پزشک قانونی و انتظامات مربوط به آن
  • لازم به ذکر بوده که اراء اداره تعچونت قابلیت شکایت در دیوان را دارا هستند.
  • اعتراض به احکام صادره دادگاههای انتظامی قضات، دادگاه ویژه روحانیون و … که در صلاحیت دیوان است.
  • طرح دعوی علیه زمینهای شهری که در صلاحیت دادگستری است.

 

وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

برابر ماده ۱۵۳ قانون اساسی وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدگی به شکایات و تظلمات مردم است در جهت نیل به این هدف و به منظور رسیدگی تخصصی به شکایاتی که یکی از اصحاب دعوا نهادهای دولتی باشد دیوان عدالت اداری تشکیل شد برابر قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ وظایف دیوان عدالت اداری به توضیح زیر است:

رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات شروندان نسبت ببهمامورین واحدهای دولتی یا آیین نامه های دولتی و باز پس گیری حقوق آنها
ابطال مصوبات دولتی خلاف قانون یا شرع که خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده باشد.

رسیدگی به اعتراضات و شکایت از آرا و تصمیمات قطعی دادگاه های اداری و کمیسیون هایی مثل کمیسیون های مالیات، هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما، کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها منحصراً از حیث نقض قوانین و مقررات یا مخالفت آرا صادره با قوانین و مقررات.
رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر مستخدمان واحدها و موسسات مذکور در بالا و مستخدمان موسساتی که شمول این قانون نسبت به آن ها محتاج ذکر نام بوده و لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی آنان.

رسیدگی در دیوان ح عدالت اداری تفاوت های اساسی با دیگر مراجع قضایی دارد از جمله اینکه جلسات رسیدگی به صورت شناخته شده در عرف، برگزار نشده و باید دفاع توسط خواهان، خوانده یا وکیل آن ها به صورت لایحه ای کامل و مختصر باشد این نوع دفاعیات مستلزم آگاهی کامل از روند رسیدگی در شعبات مختلف دیوان عدالت اداری است.

بهره بردن از وکیل حرفه ای در این زمینه می تواند کمک شایانی به احقاق حق شما کنند با توجه به گستردگی زیاد شاخه ها و زیر شاخه های علم حقوقی و همینطور تعدد مراجع قضایی در ایران که هر کدام کار تخصصی انجام می دهند بسیاری از وکلا هم به تبعیت از این رویه، زمان زیادی را صرف تقویت بنیه علمی خود در یکی از این رشته ها می کنند تا تسلط کامل را در آن داشته باشند.

 

تفاوت رسیدگی شکلی و ماهوی

یکی از تفاوت های عمده دیگر در روند رسیدگی دیوان عدالت اداری با دیگر مراجع قضایی اینست که در بسیاری از موارد و البته نه همه آن ها رسیدگی دیوان به صورت شکلی است به منظور تبیین بهتر این موضوع ابتدا تفاوت رسیدگی شکلی و ماهوی را بیان می کنیم.

رسیدگی ماهوی؛ در این نوع رسیدگی دادگاه به ماهیت دعوا ورود می کند و در حقیقت ذینفع یا محق بودن یا نبودن را تشخیص میدهند
رسیدگی شکلی؛ در این نوع رسیدگی دادگاه روند صحیح طرح دعوا تا زمان صدور رای را احراز می کنند به نحوی که در صورتی که مراجعی که مرجع تجدید نظر آن دیوان عدالت اداری است را صادر کند یا ارگان دولتی آیین نامه یا بخشنامه صادر می کند دیوان عدالت اداری روند صحیح شکلی بودن آن را مورد بررسی قرار می دهد

روند قانونی رسیدگی در دادگاه های ایران پر از پیچیدگی و نکات ظریف است از طرف دیگر غالباً متون قانونی نکات را بیان می کند و در مرحله اجرا عدم تسلط و نداشتن علم به رویه های دیوان عدالت اداری گاه نمی تواند موجب تضییع حقوق شما شود بنابراین می توانید با کمک خدمات این مجموعه که بهترین ساوا اپ را در اختیار دارد ازاین طریق پرونده خود در مسیر صحیح و با توجه به بهترین ساوا اپ به جزئیات دعوای خود مطمئن شوید.

 

دعاوی علیه ارگانها و نهادهای دولتی به کمک وکیل دیوان

اگر شما بخواهید به هر علتی در دیوان عدالت اداری علیه یکی از ارگانها یا نهادهای دولتی طرح دعوا کنید نباید از این نکته مهم غافل شوید که تقریباً اکثر قریب به اتفاق ارگانها یا نهادهای دولتی نسبت به اعزام وکیل یا نماینده حقوقی خود در جلسات اقدام می کنند در صورتی که شما که غالباً در این گونه دعاوی خواهان هستید نتوانید از خواسته خود به نحو احسنت دفاع کنید محکوم به بیهقی خواهید شد پس نیاز است از خدمات بهترین وکیل ساوا اپ که در مجموعه ساوا اپ مشغول به کار هستند بهره مند شوید.

کسب تجربه در پرونده های دیوان عدالت اداری برای وکلا مستلزم مراجعات مکرر به دیوان و آشنایی کامل با روند پرونده در پیچ و خم این دیوان است با یک یا دو یا حتی ده بار اعلام وکالت در این گونه دعاوی نمی توان ادعای بهترین بودن را داشت وکلای تخصصی دیوان عدالت اداری که در مجموعه ساوا اپ ول به کار می باشند و با عنوان بهترین وکیل دیوان شناخته می شوند علاوه بر سوابق تدریس دروس مربوط دانشگاهی مدت مدیدی از سابقه وکالت خود را صرف دفاع از پرونده های مطروحه در دیوان عدالت اداری کرده اند.

حال به بررسی مهم ترین دلایلی می پردازیم که شما با توجه به آن موارد باید دعاوی خود در دیوان عدالت اداری را به وکلای ما بسپارید. تعهد کاری مجموعه، مجموعه ساوا اپ با سال ها تجربه همیشه خود را نسبت به موکل این مسئول دانسته و سعی کرده است تعهد کاری خود را به بهترین نحو انجام دهد.

سرعت عمل در کار، این موسسه با کمک خدمات تعداد کثیری از وکلا از این امتیاز بهره مند بوده که اگر وکیل اصلی پرونده به هر علتی توانایی حضور در جلسه رسیدگی را نداشته باشد می تواند با حق توکیل به غیر یا تنظیم قرارداد به صورت مجتمعا، منفردا وکیل دیگری را به جلسات اعزام کند و بدین صورت پرونده ها در اسرع وقت و بدون تجدید جلسات ناشی از عدم حضور وکیل پیگیری می شود.

دانش و تخصص؛ اکثر قریب به اتفاق وکلا و مشاوران این مجموعه از سطح تحصیلات بالا (کارشناسی ارشد) برخوردار می باشند این امتیاز می تواند شانس موکلین مجموعه ساوا اپ برای پیروزی در پرونده ها را بیشتر کند در نهایت مجدداً باید به استحضار شما موکلین و همراهان گرامی مجموعه ساوا اپ برسانیم که اگر در نظر دارید از خدمات بهترین وکیل دیوان عدالت اداری بهره مند شوید می توانید به صورت حضوری یا تلفنی با این مجموعه در ارتباط باشید

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

دیوان عدالت اداری ایران در تهران مستقر بوده و دارای ۳۳ شعبه بوده که در هر شعبه یک نفر قاضی به عنوان رئیس و دو نفر مستشار در زیر مجموعه وی در حال انجام امور هستند. شاکی در دیوان عدالت ادارای می تواند هر کسی باشد که مدعی است حق وی تضییع شده می باشد.همینطور مطابق قوانین دیوان ادارات دولتی نقادرند در این نهاد شکایت کنند و باید شکایت خود را در دادگستری مطرح کنند.

در مقابل در یوان طرف شکایت باید حتما از ادارات و نهادهای دولتی و انقلابی باشد. در ضمن شکایت از نهادهای غیر دولتی و بخش خصوصی در دیوان ترتیب اثر داده نمی شود.

البته به صورت استثنا دیوان عدالت اداری می تواند علیه بعضی از سازمانهای غیر دولتی که در حال انجام امور مربوط به عموم هستند رسیدگی کند. یک وکیل خوب به وکیلی گفته می شود که با قوانین شهرداری ها، قوانین و رویه های وحدت رویه دیوان و همینطور احکام صادره از آن دیوان آشنایی کامل داشته باشد.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کسی بوده که دارای بیشترین تجربه از پرونده های دیوان بوده و به صورت تخصصی انجام تمامی امور مربوط به دیوان را به عهده می گیرد.

 

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

ساوا اپ معمولا همان وکلای دادگستری هستند که بعد ها به صورت تخصصی در زمینه پرونده های دیوان عدالت اداری مشغول به کار شده و هم اکنون در این زمینه دارای تخصص هستند. برای گرفتن یک وکیل معمولا باید به صورت حضوری به دفتر ایشان مراجعه کرده و بعد از بیان موضوع و مشکل ایجاد شده و بررسی وضعیت ما درباره قبول کردن پرونده و قرار داد مالی به توافق خواهید رسید.

معمولا وکیل مذکور بعد از قبول وکالت شما اقدام به انجام امور مربوط به شکایت شما در دیوان می کند. یک نکته پر اهمیت در زمینه وکالت در دیوان عدالت اداری این امر بوده که حتما به وکلایی مراجعه کنید که دارای سابقه و تجربه کافی در پرونده های مربوط دیوان باشند و در الا در غیر اینصورت امکان دارد به خاطر اشتباهات و یا عدم تجربه پرونده شما به نتیجه دلخواه شما نرسیده و شما نتوانید حق خود را به صورت کامل بگیرید.

 

وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری

قبل از هر چیز لازم به ذکر بوده که در مراجع قضایی به خاطر اینکه دو طرف برای انجام امور خود دارای دلائل و مدارک بوده و اینکه دلائل کدام یک از آنهاادر نزد قاضی دارای اعتباری بیشتری است محق شناخته می شود. با دادن وکالت به وکلاء دیوان عدالت اداری با تخصص در زمینه های مربوطه و همینطور به صورت تضمین شده در موارد زیر می توانید از خدمات ما بهره مند شوید.

  • شکایت و باطل کردن آیین نامه و یا دیگر تصمیمات مربوط به این موارد در صورت تعضیع حقوق شما
  • اعتراض به آرای کمیسیونهای مالیاتی در سراسر کشور و پیگیری ان تا حصول نتیجه
  • شکایت درباره استخدام در نهادها، اخراج غیر قانونی و همینطور پیگیری استخدام در دیوان عدالت اداری
  • هر اعتراض به تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی، انقلابی و یا سازمانهای وابسته به آنها
  • اعتراض به احکام کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداریها و همینطور باقی موارد مربوط به این ارگان

 

شکایت از مصوبه کمیسیونهای استانی و کشوری

برای نمونه در یک مصوبه در سطح استانداری عبور یک راه از زمینهای خاصی تصویب شود که باعث تضضیع حقوق کشارزان در آن منطقه شود که در این خصوص می توان با کمک وکیل از این امر به صورت کامل پیشگیری کرد. لازم به ذکر بوده که مهلت اعتراض به آراء کمیسیون ها در برای افراد در داخل کش.ر سه ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور شش ماه است.

 

اعتراض به مصوبات و آیین نامه های دولتی

علاوه بر آیین نامه های دولتی که در سطح کشور صادر می شوند، استانداری ها هم امکان دارد یک سری موضوعات را تصویب کنند که امکان دارد باعث تضیح حقوق افراد شوند. مثلا شورای اسلامی شهر تبریزامکان دارد یک مصوبه را تصویب کند که امکان دارد منجر به تضیح حق قشر خاصی از شهروندان در سطح شهر شود. در این مورد استفاده از وکیل می تواند کمک شایانی به لغو مصوبات و یا تضییع حقوق افراد کند.

 

اعتراض و شکایت به تخلفات واحد های اداری

امکان دارد یکی از نهادهای دولتی مثل منابع طبیعی، اداره برق و … اقدام به عملی غیر قانونی کند که ناقض حقوق شهروندان یا افرادی خاص به صورت استثنایی شود که در این موارد می توان به دیوان عدالت شکایت کرد و توقف تخلفات مربوطه را خواستار شد.

 

مراحل رسیدگی به پرونده در دیوان عدالت اداری

ثبت دادخواست از طریق سامانه ثبت دادخواست دیوان یا سامانه ساجد؛ هر وقت پرونده به دیوان ارسال شد به نوبت بررسی و در شعب بدی تحت رسیدگی قرار می گیرند. بعد از رسیدگی حکم موقت صادر شده و در صورت عدم اعتراض، حکم قطعی شده و اجرائیه صادر می شود.

در صورت اعتراض افراد به آراء شعب بدوی قادرند به آن ها اعتراض کرده و به تجدید نظر مذور در شعب تجدید نظر رسیدگی می شود.بعد از این مرحله آرا قطعی می شوند. البته علی رغم قطعیت احکام در مرحله تجدید نظر طبق قوانین این مرجع در صورتی افراد آراء را برخلاف قانون یا شرع تشخیص دهند قادرند نزد رئیس دیوان به آن ها اعتراض کنند.

دیوان عدالت اداری بالاترین دادگاه کشور در زمینه حقوق اداری می باشد. این دادگاه به پرونده هایی رسیدگی می کند که یک طرف آن دولت و سازمان های آن باشد؛ همینطور اختلافات بین شهروندان و دولت را شامل می شود. در صورتی که شما به دنبال یک وکیل حرفه ای در حقوق دیوان عدالت اداری هستید، به گروه تخصصی ساوا اپ مراجعه کنید.

گرفتن وکیل برای دیوان عدالت اداری نسبت به باقی پرونده های دادگستری دارای دشواری بیشتر و سخت تر است. چون تعداد وکلائی که مشغول کار بر روی پرونده های دیوان هستند اندک می باشند و باقی وکلا هم شاید در این موارد هیچ گونه مطالعاتی نداشته و قادر به احقاق حق موکل خود نهستند در چنین شرایطی ضرر بسیاری را بر ما متحمل خواهند شد. بنابراین پرونده های خود در زمینه دیوان عدالت اداری را با اطمینان به گروه تخصصی ما بسپارید.

درباره شرایط اخذ وکیل برای پرونده های دیوان عدالت اداری، قابل ذکر است در صورتی که قصد دارید علیه دولت یا یک نهاد عمومی شکایت کنید، باید قبل از هر اقدام با یک وکیل حرفه ای در امور دیوان عدالت اداری مشورت کنید. دیوان عدالت اداری یک حوزه پیچیده از قانون بوده و داشتن یک وکیل مجرب در کنار شما مهم و تاثیرگذار خواهد بود که بتواند سیستم را هدایت کند و به شما کمک کند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

زمان استخدام وکیل در دیوان عدالت اداری باید به چند نکته توجه داشت. ابتدا باید وکیلی پیدا کنید که دارای مجوز فعالیت و پروانه وکالت باشد. دوم، باید مطمئن شوید که وکیلی که استخدام می کنید تجربه رسیدگی به پرونده های مشابه شما را داشته باشد.

در نهایت، باید از دیگر موکلانی که از خدمات وکیل استفاده کرده اند، نظر سنجی کنید. در صورتی که این دستورالعمل ها را دنبال کنید، قطعا می توانید یک وکیل واجد شرایط و با تجربه پیدا کنید که بتواند به شما در رسیدگی به پرونده کمک کند.

در صورتی که پرونده ای در دیوان عدالت اداری دارید، امکان دارد بتوانید به صورت آنلاین با یک وکیل مشورت کنید. این می تواند یک راه عالی برای شروع پرونده خود و دریافت مشاوره از یک حرفه ای باشد. سایت های زیادی وجود دارند که مشاوره آنلاین به هموطنان ارائه می دهند. بعضی از این سایت ها رایگان می باشند، در حالی که بعضی دیگر هزینه مشاوره دریافت می کنند.

قبل از تصمیم گیری باید چندین سایت مختلف را بررسی کنید. زمانی که با یک وکیل به صورت آنلاین مشورت می کنید، معمولاً می توانید در مورد پرونده خاص خود مشاوره دریافت کنید. وکیل می تواند به شما بگوید که برای برنده شدن در پرونده خود چه مراحلی را باید انجام دهید. او همینطور می تواند تخمینی از هزینه های استخدام وکیل به شما دهد.

در صورتی که تصمیم به مشاوره آنلاین با یک وکیل دارید، مطمئن شوید که وکیلی حرفه ای در پرونده های دیوان عدالت اداری را پیدا کرده اید. این تضمین می کند که بهترین مشاوره ممکن را برای پرونده خود دریافت خواهید کرد.

 

هزینه اخذ وکیل در پرونده های دیوان عدالت اداری

هزینه اخذ وکیل در پرونده های دیوان عدالت اداری می تواند بسیار متفاوت باشد. این به این علت بوده که موضوع پرونده ها و پیگیری آن ها متفاوت می باشد. وکلا برای وکالت در پرونده موکل خود و پیگیری پرونده باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند. ضمناً دادگاه دیوان عدالت اداری نسبت به دادگاه های دیگر اهمیت بالاتری دارد، پس وکلا باید تجربه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در این دادگاه پیروز شوند. در نتیجه، هزینه و حق الوکاله این وکلا اغلب بیشتر از دیگر وکلا می باشد.

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع زیر مجموعه قوه قضائیه بوده و افراد نقادرند همه انواع دعاوی و شکایات مطروحه در مراجع قضائی را در ان مطرح کنند و این دیوان تنها قادر به قبول دعاوی علیه مراجعی بوده که بر طبق قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برای وی مشخص شده می باشد.

برای طرح دعوی در دیوان عدالت اداری تنها باید براساس مواد آن از طرح شکایت کرد و در صورت عدم رعایت این موارد ابتدا قرار رفع نقص صادر شده و در صورت عدم رفع نقص قرار رد دادخواست صادر می شود.

براساس این مواد قانونی دادخواست دیوان باید روی فرمهای مخصوص دیوان نوشته شده و از طریق سامانه دیوان عدالت اداری به نام سامانه ساجد اقدام به ثبت ان کرده و بعد از بررسی دادخواست در دیوان عدالت اداری اگر دلائل و ضمائم علت بر حقانیت فرد شاکی باشد اقدام به رسیدگی در ابتدا و صدور حکم می شود. حکم صادره در دیوان در ابتدا قابل تجدید نظر بوده و بعد از تجدید نظر قطعی شده و تنها به صورت استثنائی می توان علیه ان اعاده دادرسی می شود.

 

وکیل دیوان عدالت اداری چه وظایفی بر عهده دارد ؟

وکیل دیوان عدالت اداری یکی از جمله افرادی بوده که به صورت تخصصی در پروند ه های دیوان عدالت اداری مشغول به وکالت است. وکلا بعد از دریافت پروانه وکالت از دادگستری و یا کانون وکلا و اتمام دوران کاراموزی قادر به قبول هر نوع پرونده حقوقی هستند. بعضی از وکلا شروع به قبول پرونده های خانواده کرده وبعضی دیگر هم مشغول به قبول پرونده های دیگر سازمانها و ادارات و دولتی می کنند.

دیوان عدالت اداری مرجع قانونی رسیدگی به شکایات درباره همه تظلمات سازمانهای اداری و دولتی بوده و علاوه بر این موارد مردم امکان دارد از ارای صادره در کمیسیونهای بودی و تجدید نظر هم طرح شکایت کنند. طرح شکایت در دیوان عدالت اداری امری تخصصی بوده و نیازمند دانش بسیار بالای حقوقی است.

پرونده های مربوطه به خانواده و مراجع دادگستری که معمولا عمومی بوده و بسیاری از تا زمان بازنشستگی خود به آن ها مشغول هستند. یکی از تخصصی ترین و مهم ترین انواع پرونده ها برای وکلا، پرونده های دیوان عدالت اداری هستند که قبول وکالت در آن ها نیازمند تخصص بسیار بالایی است.

علاوه ب این موارد در دیوان عدالت اداری کشور معمولا علیه هر سازمان یا اداره دولتی که طرح شکایت شود باید براساس قوانین همان سازمان یا اداره دولتی در این باره رای صادر شود و سازمان یا اداره دولتی هم در هیمن رابطه اقدام به دفاع از خود می کند.

 

یک وکیل دیوان عدالت اداری چگونه عمل می کند ؟

وکیل دیوان عدالت اداری معمولا براساس تجربه خود در این رابطه اقدام به پیگیری پرونده می کند و با کمک دانش فراوان خود در دیوان عدالت اداری حقوق موکل را دریافت می کند. سوال مهم، آیا وکیل دیوان عدالت اداری باید تجربه داشته باشد ؟

وکیل دیوان عدالت اداری یک سمت کاملا تخصصی بوده که می تواند به حل و فصل اختلافات بین دستگاه های دولتی و تک تک شهروندان کمک کند. وکیل دادگاه پرونده های پرونده را بررسی می کند و از طرف نمایندگی یا شخص، دلایل قانونی را تهیه می کند. وکیل دادگاه هم وظیفه راهنمایی دیگر اعضای قوه قضائیه را بر عهده دارد.

وکیل دیوان عدالت اداری وکالت دولت در مقابل دیوان را بر عهده دارد. وکیل درخواست های ایالتی برای احکام، دادخواست های ایران و تجدیدنظر را آماده و از آن ها دفاع می کند. وکیل همینطور نماینده دولت در دادرسی در دادگاه می باشد. وکلای دادگستری توسط دیوان عدالت اداری برای ارائه کمک حقوقی به قضات و دیگر تصمیم گیرندگان در اجرای عدالت استخدام می شوند.

وکلای دادگاه بر روی طیف گسترده ای از پرونده ها، از جلسات رسیدگی گرفته تا تجدید نظر، کار کرده و نقش مهمی در حفظ یکپارچگی سیستم قضایی دارند. وکیل دیوان عدالت وظیفه ارائه مشاوره حقوقی به دادگاه و مشاور قضات را بر عهده دارد. وکیل همینطور در رسیدگی های حقوقی و بررسی تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه کمک می کند.

دیوان عدالت اداری هم مسئول حل و فصل اختلافات بین ادارات و افرادی بوده که از تصمیمات آن ها متضرر شده اند. این شامل مواردی می شود که در آن شخصی از شغل خودداری شده است، مزایای او پس گرفته شده است، یا وضعیت اقامت او تغییر کرده می باشد. وکیل دیوان عدالت اداری با ارائه مشاوره حقوقی و وکالت در این نوع از اختلافات، اطمینان حاصل می کند که فردی که بیشتر به آن نیاز دارد می تواند بهترین نتیجه ممکن را از پرونده خود بگیرد.

دیوان عدالت اداری دسترسی به وکیل را برای همه مراحل اداری تضمین می کند. این یک حق اساسی در اسپانیا بوده که در قانون اساسی ذکر شده و توسط دادگاه و تجاربش تقویت شده می باشد. این ضمانت برای اطمینان از اینکه هرکسی که با دادرسی اداری روبرو می شود، کاملاً از حقوق خود محافظت شده و می تواند به صورت مؤثر هر تصمیمی را که علیه آن ها گرفته می شود به چالش بکشد، ضروری می باشد.

 

وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری

وکیل آنلاین دیوان عدالت اداری وکیلی بوده که به صورت آنلاین و تلفنی و یا در صورت لزوم و یا نیاز افراد می تواند به صورت حضوری با موکلان خود در مورد امورات آن ها در دیوان عدالت اداری مشاوره داده و در صورت نیاز می تواند پرونده های آن ها را قبول وکالت کرده و آن ها را مورد پیگیری قرار دهد و در همه مراحل رسیدگی در دیوان عدالت اداری می تواند به صورت حضوری دفاعیات لازم را در این خصوص انجام دهد. یک وکیل دیوان عدالت اداری می تواند با نوشتن لایحه قوی نتیجه پرونده را به نفع موکل خود تغییر دهد.

در این مرجع قانونی که یکی از زیر مجموعه های قوه قضائیه است شرایط رسیدگی با دیگر مراجع تحت نظر این قوه در کشور متفاوت بوده و به صورت تخصصی و براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی و در راستای وظایف قانونی خود فعالیت می کند.

دیوان عدالت اداری به صورت تخصصی دارای آیین دادرسی مختص به خود بوده و در این زمینه براساس این قانون آیین دادرسی رسیدگی کرده و تمامی امور ان هم بر همین اساس انجام می شود.

حضور یک وکیل بر روی پرونده شما در دیوان عدالت یکی از ضروریات این مرجع بسیار حساس و تخصصی قضائی است بدین صورت که انجام هر اقدام و بیان هر امری می تواند روند پرونده را به صورت کامل تغییر داده و چه بسا علی رغم اینکه حق با شما بوده و قانونا در این زمینه محق می باشید اما با اقدام نسنجیده خود امکان دارد رای علیه شما صادر شود.

هر چند در دیوان عدالت اداری می تواند علیه آرای صادره در این رابطه درخواست تجدید نظر کرد اما باتوجه به روند پرونده در این زمینه معمولا همه اقدامات شما که به صورت نوشتاری در پرونده موجود هستند در مرحله تجدید نظر هم موجود بوده و بالطبع دوباره همان رای صادر می شود. رای صادره در این زمینه معمولا قطعی و لازم الاجرا بوده و دیگر در هیچ ارگان یا سازمانی قابل رسیدگی دوباره نیست.

پس بر همین اساس برای پیشگیری از از این امور که امکان دارد به صورت کامل علیه شما باشند می توانید با انتخاب یک وکیل حرفه ای در این رابطه به صورت کاملا قانونی ضمن دفاع از خود با کمک این وکیل رای هم بدون هیچ اشکالی به نفع شما صادر شده و در صورتی که سازمان و یا اداره مروبطه هم در این مزنیه به رای صادره اعتراض کند باتوجه به دفاعیات سابق وکیل شما احتمال قطعیت رای در این زمینه وجود دارد.

حال یک نکته پر اهمیت می تواند مطرح شود و آن اینست که یک وکیل حرفه ای را یم شود از کجا پیدا کرد ؟ ما در این رابطه گروه تخصصی ساوا اپ را معرفی می کنیم که هم اکنون در سراسر کشور حاضر به قبول وکالت در پرونده های شما به صورت حرفه ای است.

 

مشاوره آنلاین با وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری وکیلی بوده که با تسلط کافی در حوزه های دیوان عدالت اداری مثل اداره کار، گمرک، تامین اجتماعی و….می تواند در ارائه مناسب دفاعیات در پرونده حداکثر خدمت را به موکل خویش داشته باشد.

طرح یک دعوای عالمانه و مبتنی بر قواعد شکلی و ماهیتی صحیح در دیوان عدالت اداری می تواند احتمال پیروزی را در دعاوی دیوان عدالت اداری تا حدود زیادی افزایش دهد و موجب شود تا احقاق حقوق مردم در مقابل تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی به صورت کاملا مناسب انجام گیرد. در صورتی که امکان مراجعه حضوری در دفتر وکیل را ندارید، می توانید با اخذ مشاوره رایگان و آنلاین با وکیل دیوان عدالت اداری راهنمایی های لازم را از ساوا اپ اخذ کنید.

قابل ذکر بوده که با توجه به تخصصی بودن موضوعات در دیوان عدالت اداری و با توجه به اینکه تسلط و تجربه یک وکیل بر مسائل مرتبط با دیوان عدالت اداری می تواند به موکلین در احقاق حقوق خود کمک کند، قبل از هر اقدام در دیوان عدالت اداری مشاوره رایگان و آنلاین با یک وکیل کارآزموده در این زمینه ضروری می باشد.

همینطور با توجه به اینکه مراجعه حضوری در دیوان عدالت اداری برای کسانی که در دیوا ن پرونده دارند، غیر امکان دارد و تنها به وکلا اجازه ورود به دیوان داده می شود، بنابراین وجود یک وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری جهت پیگیری پرونده و صحبت با قاضی پرونده، بسیار موثر خواهد بود.

در همه کشورهای دنیا برای جلوگیری از ظلم و ستم سازمانهای اداری و دولتی به مردم، معمولا سازمانهای بسیار قدرت مندی تشکیل شده اند که معمولا در مراجع بسیار بالا اقدام به رسیدگی کرده و تقریبا در سراسر جهان هم این مراجع در صورت صدور حکم قادر به اجرای آن در مقابل تمامی سازمانهای ادارای و دولتی هستند.

در ایران هم دیوان عدالت اداری از جمله این مراجع بوده و براساس قانون بالاترین مرجع ادارای کشور بوده و دارای قدرت رسیدگی به تمامی امور درباره سازمانها و نهادهای دولتی و وابسته به دولت بوده در صورت صدور هر رای در این زمینه در دیوان عدالت اداری تمامی نهادها و سازمانهای ادارای و دولتی، تامین اجتماعی، شهرداری ها موظف به اجرای حکم بوده و در غیر این صورت و استنکاف سازمان مربوطه مسئولی که در سازمان از اجرای حکم مطابق قوانین محکوم می شوند.

علاوه بر این موارد طرح شکایت، رسیدگی، انجام تحقیقات، احضار طرفین در دیوان عدالت اداری براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده و در زیر به بررسی موارد مطروحه می پردازیم.

در دیوان عدالت اداری تمامی امور براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده بسیار تخصصی است برای همین اگر فردی حقی از وی ضایع شده باشد و بخواهد بدون دانش خاصی در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کند امکان دارد رای علیه وی صادر شده و باتوجه به این صدور حکم در این موضوع در دیوان عدالت اداری دیگر غیر قابل شکایت و اعتراض است.

علاوه براین موارد در دیوان عدالت اداری تمامی رسیدگی ها به صورت غیر حضوری بوده و افراد مثل شعبات دادگستری حق حضور در جلسه رسیدگی را نداشته و تمامی افرادی که در جلسه بخواهند از حقوق خود دفاع کنند باید طی یک لایحه بتوانند حقوق خود را مطرح کرده و از حقوق خود دفاع کند.

مورد دیگر که در این خصوص برای شخصی که در دیوان عدالت اداری طرح شکایت می کند اینست که افراد با سازمانهای اداری و دولتی درگیر بوده و این سازمانهای اداری و دولتی همگی دارای مشاورین حقوقی حرفه ای در مورد سازمان خود بوده و برای همین فردی که علیه یک اداره سازمان طرح شکایت می کند باید با قوانین سازمان یا اداره دولتی هم در این باره آشنایی کامل داشته باشد.

در این رابطه بهترین اقدام اینست که تمامی امور پرونده خود از طرح شکایت تا رسیدگی، صدور حکم و در صورت لزوم تقاضای انجام تحقیقات، اعتراض به رای اگر فرد بدان معترض باشد باید به وکیل دیوان بسپارد.  بنابراین نظر به همه موارد فوق و اینکه واقعا طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بسیار تخصصی و حساس بوده و در صورتی که فردی خواهد در این مسائل به صورت شخصی اقدام به طرح شکایت کند امکان دارد رای علیه وی صادر شود.

ما در این رابطه گروه تخصصی ساوا اپ را به شما معرفی می کنیم که در این زمینه بسیار تخصصی بوده و شما را به حق و حقوق خود می رساند.

 

شرایط شکایت در دیوان برای بیمه بیکاری

حمایت کارگران در ایام بیکاری هدفی بوده که اداره رفاه کار و امور اجتماعی به همراه تامین اجتماعی دنبال می کنند، اما نکته حائز اهمیت در اینجا اینست که بیمه بیکاری تنها مشمول افراد واجد شرایط می شود. یکی از اصلی ترین شرایط مشمولیت این بیمه، فعالیت در کاری با ماهیت کار دائمی است؛ به این معنی که شغل مورد نظر دارای قرارداد برای مدت زمان معینی باشد.

طبق تفاهم نامه ای که میان وزارت کار و تامین اجتماعی بسته شده است، کارگرانی که از کار بی کار می شوند اگر دارای شرایط و ضوابط لازم باشند از مزایای بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

 

شرایط قانون کار برای استفاده از بیمه بیکاری

قانون کار شرایط استفاده از بیمه بیکاری را به توضیح زیر عنوان می کند:

  • فرد بیمه شده، بدون میل و اراده خود و از سوی کارفرما، بیکار شده باشد.
  • کارگران دائمی، حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.
  • در حال حاضر آماده به کار باشد.
  • فرد متقاضی، مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد.
  • کارگران قراردادی در آخرین محل کارشان، حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند.

در صورتی که به هر نحوی در پرداخت بیمه بیکاری حقی از شما ضایع شده است می توانید به کمک ساوا اپ مراتب را از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری برای بیمه بیکاری پیگیری کنید. وکلای ساوا اپ با سابقه چندین ساله ای که در امر وکالت دارند صفر تا صد پرونده های حقوقی شما را با حق الوکاله منصفانه بر عهده می گیرند.

در صورتی که همه شروط بالا را دارید و همینطور اداره کار و رفاه امور اجتماعی و یا تامین اجتماعی از وضع بیمه بیکاری برای شما سر باز می زنند، می توانید ضمن شکایت به دیوان عدالت اداری برای بیمه بیکاری، از حقوق مسلم خود دفاع کنید. بیمه بیکاری بر حسب شرایط کاری و همینطور وضعیت تاهل متقاضیان تعیین و به آن ها پرداخت می شود.

 

وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری

گروه تخصصی ساوا اپ یکی از حرفه ای ترین گروه های وکلا در سطح دیوان عدالت اداری در ایران است. این گروه تخصصی دارای ده سال سابقه کار حرفه ای در این زمینه بوده و متشکل از چندین وکیل حرفه ای، بنام و حرفه ای در دیوان عدالت اداری است.

وکیل حرفه ای دیوان عدالت اداری به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری آماده ارائه خدمات حقوقی به شهروندان در سراسر ایران بوده و موکلان صورت روزانه با آن ها در ارتباط هستند.

گروه تخصصی ساوا اپ باتوجه به سابقه خود هم اکنون دارای صدها پرونده موفق درحوزه دیوان بوده و بسیاری از امور این سازمان قضائی را به صورت تضمینی به عهده گرفته و انجام می دهند. گروه تخصصی ساوا اپ در این رابطه آماده ارائه همه خدمات حقوقی و قبول پرونده در زمینه های دیوان عدالت اداری و دیوان عالی برای شما عزیزان هستند.

در ایران سازمانهای قضائی فراوانی وجود دارند که در سطوح مختلف در حال فعالیت هستند و براساس فلسفه تشکیل خود مسئول رسیدگی به امورات مردم و دولت و یا دیگر مواردی هستند که در قانون برای آن ها مشخص شده می باشد. سازمانهای قضائی در ایران به سه دسته تخصصی، عمومی و شبه قضائی تقسیم می شوند.

مراجع عمومی براساس قانون یکی از مراجعی هستند که صلاحیت رسیدگی به همه موارد را دارند جز در مسائلی که در قانون برای آن ها تعیین شده می باشد. در صورتی که این موضوع را بیشتر توضیح دهیم یعنی به همه مواردی که درباره اختلافات مردم به صورت شخصی باشد و یا شکایت سازمانهای دولتی علیه افراد، موارد مربوطه به نظم و امنیت عمومی در این مراجع رسیدگی می شوند.

مورد بعدی در این خصوص سازمانهای تخصصی هستند این سازمان ها صلاحیت رسیدگی به هیچ امری را ندارند به غیر از مواردی که قانون برای آن ها مشخص کرده می باشد. این مراجع دارای دسته بندی های متفاوتی هستند و هر کدام در بخشی از حوزه صلاحیت خود در این باره اقدام به زسیدگی و صدور حکم می کنند.مورد دیگر مراجع شبه قضائی هستند که به امور حاکمیتی درباره مردم پرداخته و صلاحیت رسیدگی در این موارد را دارند. این مراجع بر حسب قانون دارای اختیارات فراوانی در این رابطه هستند.

 

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

یکی از با اهمیت ترین عواملی که باید در زمان استخدام وکیل برای پرونده دادگاه اداری خود در نظر بگیرید، حق الزحمه آن ها می باشد. هزینه می تواند بسته به پیچیدگی و مدت زمان پرونده شما و همینطور تجربه و شهرت وکیل متفاوت باشد.

بعضی از وکیل دیوان عدالت اداری امکان دارد هزینه ثابتی را برای خدمات خود دریافت کنند در حالی که بعضی دیگر امکان دارد نرخ ساعتی دریافت کنند. مهم بوده که در مورد هزینه ها از قبل با وکیل خود صحبت کنید تا بعداً هیچ غافلگیری نداشته باشید.

همینطور باید در مورد هر هزینه اضافی که امکان دارد در طول مراحل قانونی ایجاد شود مثل هزینه های تشکیل پرونده یا هزینه های دادگاه استعلام کنید. یک وکیل خوب در مورد تمام هزینه های مربوط به پرونده شما شفاف خواهد بود.

در حالی که طبیعی بوده که بخواهید در صورت امکان هزینه ها را کاهش دهید، به یاد داشته باشید که وکالت حقوقی با کیفیت اغلب در دراز مدت ارزش پرداخت را دارد. اجازه ندهید هزینه تنها عامل در تصمیم گیری برای استخدام وکیل باشد – تجربه و میزان موفقیت آن ها را هم در نظر بگیرید.

 

دسته‌ها: مقالات