در حال باز کردن...

بهترین وکیل ثبت احوال | بهترین وکیل تغییر نام - وکیل شناسنامه

image

 

بهترین وکیل ثبت احوال کیست؟

 

بهترین وکیل ثبت احوال به وکیل پایه یک دادگستری گفته می شود که دانش آموخته حقوق و دارنده مدرک معتبر از سوی کانون وکلای دادگستری جهت فعالیت حقوقی خود است. بهترین وکیل ثبت احوال نسبت به همه حوزه های حقوقی و کیفری تبحر و مهارت دارد؛ او عمده تخصص و فعالیت خود را در زمینه مسائل مربوط به ثبت احوال گذاشته است.

 

 

در واقع بهترین وکیل ثبت احوال به همه مسائل و مشکلات مربوط به احوال شخصیه افراد که می تواند شامل بحث سن، جنسیت، وضعیت تجرد، نام و نام خانوادگی باشد افراد را یاری رساند؛ زیرا مسائل مربوط به هویت انسان ها در جامعه به نوعی معرف آن ها می باشند و در تمامی مسائل اجتماعی، فرهنگی و مالی فرد تأثیر به سزایی دارند و ایجاد مشکلاتی درباره آن ها می تواند فرد را چه از حیث روحی و چه مادی تا مرز افسردگی برساند و چه بسا مشاوره با بهترین وکیل ثبت احوال متخصص می تواند برای آن شخصی که دچار مشکل شده است راه حلی کارگشا باشد.

ثبت احوال چیست؟

ثبت احوال به نوعی به احوال شخصیه افراد برمی شود، حال این که این احوال شخصیه چه است باید بیان داشت که احوال شخصیه از دو مفهوم اهلیت و وضعیت تشکیل می شود که وضعیت اشاره به حقوق و تکالیفی دارد که به واسطه اوصافی برای فرد ایجاد می شود؛ مثل سن، جنسیت، ملیت و … که نشان دهنده وضعیت فرد است.

اهلیت هم اشاره به داشتن یک حق و به مرحله اجرا در آوردن آن به واسطه آن اوصافی بوده که فرد دارا است، در واقع بعد از مشخص کردن اوصاف فرد که برگرفته از وضعیت است می توان اهلیت او را درباره انجام یک سری از امور مشخص کرد. مثل آن که فرد به واسطه سن خود و رسیدن به سن قانونی توانایی انجام خریدوفروش را داشته باشد چه بسا که در صورتی که صغیر باشد و به سن قانونی نرسیده باشد انجام معاملات مالی تحت یک سری شرایط خاص صورت می گیرد.

 

 

سازمان ثبت احوال چیست و چه وظایفی دارد؟

سازمان ثبت احوال یک شخصیت حقوقی مستقل به لحاظ اداری، مالی بوده که وابسته به وزارت کشور فعالیت خود را انجام می دهد.این  سازمان به شکل متمرکز اداره شده و همه ادارات در سطح کشور تابع ستاد مرکزی می باشند.

ثبت احوال طبق وظایفی که به او داده شده است خدماتی را به مردم ارائه می دهد. سازمان ثبت احوال دارای وظایفی بوده که این وظایف در قانون ثبت قرار داده شده که آن ها را بیان می کنیم و درباره چندی از آن ها توضیحاتی می دهیم:

  • ثبت واقعه تولد و صادر کردن برگه تولد در شناسنامه یا همان کارت شناسایی.
  • عوض کردن شناسنامه های قدیمی مردم.
  • ثبت واقعه فوت و صادر کردن گواهی فوت فرد.
  • صادر کردن گواهی تولد برای اتباع خارجی.
  • ثبت کردن نکاح و طلاق افراد.
  • تنظیم کردن دفاتر ثبت همه وقایع و نام خانوادگی.
  • جمع آوری کردن آمار انسانی از سراسر کشور و منتشر کردن آن.
  • وظایف دیگری که مطابق قانون به عهده این سازمان قرار گرفته می باشد.

چند مورد از وظایف سازمان ثبت احوال

صادر کردن شناسنامه

هر انسانی در جامعه امروزی برای انجام تمامی کارهایی که زمینه مالی، فرهنگی و … دارد به یک کارت شناسایی یا همان اوراق هویتی احتیاج دارد در واقع این کارت شناسایی که شامل شناسنامه و کارت ملی است تعیین کننده و معرفی کننده فرد از حیث نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و ملیت او بوده که در هر ارگان و سازمان دولتی و خصوصی وجود آن بسیار موردنیاز دیده می شود برای همین ثبت احوال وظیفه ثبت این موارد را در شناسنامه دارد و جز وظایف مهم او محسوب می شود.

ثبت تولد

ثبت تولد یکی از وظایف اصلی سازمان ثبت احوال است زیرا عدم ثبت تولد و صدور کارت شناسایی می تواند موجب ایجاد مشکلات بسیاری در آینده برای فرد متولد شود؛ ازاین رو والدین فرد متولد شده موظف به ثبت تولد فرزند خود ظرف ۱۵ روز از تاریخ تولد می باشند و ثبت احوال هم موظف به ثبت این رویداد می باشد.

ثبت ازدواج و طلاق

دفاتر رسمی ازدواج و طلاق وظیفه ثبت را برعهده دارند و بعدازاین امر باید آن را به اطلاع سازمان ثبت احوال برسانند و سازمان ثبت احوال موظف بوده که این امر را در شناسنامه افراد ثبت کند.

ثبت گواهی فوت

وظیفه دیگر ثبت احوال، ثبت فوت فرد است زیرا همان گونه که تولد فرد باید ثبت شود تا آثار حقوقی به دنبال آن برای فرد بار شود، فوت او هم باید برای مواردی درباره بحث انحصار وراثت ثبت شود، بعد از فوت فرد گواهی فوت توسط پزشک صادر و در طی ده روز باید به ثبت ارائه شود.

 

تغییر نام و نام خانوادگی تحت چه شرایطی صورت می گیرد؟

بهترین وکیل ثبت احوال بیان می دارد که روند تغییر نام و نام خانوادگی در ظاهر روندی ساده دارد؛ ولی در عمل از حساسیت بالایی برخوردار بوده که باید به آن حتماً بادقت بالایی رسیدگی شود و بدون مشاوره با بهترین وکیل ثبت احوال باید فرد متقاضی هیچ اقدامی نکند زیرا قطعاً با حکمی که موردنظر او نیست روبرو می شود حال دراین خصوص باید به مواردی توجه کرد که این موارد شامل زیر است:

  • فرد متقاضی باتوجه به دستورالعملی که درباره بحث تعویض نام در شناسنامه آمده است باید به سازمان ثبت احوال مراجعه کند این به معنای آن بوده که دیگر دادگاه دراین خصوص رسیدگی انجام نمی دهد.
  • در واقع بهترین وکیل ثبت احوال با ارائه دلایلی نظیر آن که نام ثبت شده فرد نامی نیست که او را با آن می شناسند و در جامعه با نام دوم خود که متقاضی ثبت آن است شناخته شده و این موضوع برای او در جامعه که دارای دو اسم است مشکلاتی ایجاد کرده و از لحاظ روحی دچار آسیب های فراوان شده است کمیته را مجاب به قبول درخواست می کند.
  • امروزه تقاضای تغییر نام در کمیته ای که در سازمان ثبت احوال تشکیل شده مورد رسیدگی قرار می گیرد و درخواست این تغییر نام توسط بهترین وکیل ثبت احوال صورت می گیرد و او تلاش می کند که حتی در صورتی که نام فرد از نام هایی بوده که قابل تغییر نیست با ارائه دلایل منطقی و قانع کننده رأی مثبت کمیته را دریافت کند.

 در تغییر نام خانوادگی چه مواردی باید موردتوجه واقع شود؟

درباره تغییر نام خانوادگی هم به همین شکل بوده و تغییر آن با تصویب سازمان ثبت احوال انجام می شود. همینطور فرد متقاضی باید ۱۸ سال به بالا باشد و در صورتی که نباشد باید حکم رشد دریافت کند. در بحث درخواست تغییر نام خانوادگی دقت بیشتری باید لحاظ شود زیرا درباره این درخواست بحث حق تقدم مطرح می شود به این معنی که در صورتی که شما پیشنهاد خود را ارائه دهید و این نام خانوادگی قبلاً توسط فرد دیگری ثبت شده باشد شما باید بتوانید رضایت آن فرد را درباره ثبت این نام خانوادگی دریافت کنید در این جا بهترین وکیل ثبت احوال می تواند به شما در روند گرفتن رضایت فردی که نسبت به شما حق تقدم دارد کمک بسیاری کند همینطور او با ارائه مدارک لازم درباره درخواست موردنظر شما می تواند کارشناسان ثبت را برای قبول درخواست قانع کند.

حذف نام همسر از شناسنامه تحت چه شرایطی صورت می گیرد؟

قانون ثبت احوال درباره حذف نام همسر چه مرد و چه زن از شناسنامه قوانینی را وضع کرده که افراد قادرند مطابق با آن و به کمک بهترین وکیل ثبت احوال اقدام به حذف نام کنند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

در بحث حذف نام همسر توسط زن شرایطی از قبیل باکره و باکره نبودن زن برای ارتباط با همسر خود مطرح شده که مطابق آن زنی که قبل از ارتباط زناشویی و درحالی که باکره است از شوهر خود جدا شود نام همسر او طبق شرایطی از شناسنامه حذف خواهد شد که در این جا بهترین وکیل ثبت احوال درباره مدارکی که برای ارائه نیاز است به شما یاری می رساند این مدارک شامل: گواهی بکارت، سند رسمی طلاق و کارت شناسایی می باشد. در صورتی هم که زن باکره نباشد مدارکی نظیر کارت شناسایی، سند طلاق، ثبت ازدواج جدید و … موردنیاز می باشد.

در این جا بحث ثبت ازدواج اشاره به این دارد که حذف نام همسر تنها در صورتی انجام می شود که فرد همسر دومی اختیار کند و این ازدواج به صورت رسمی مورد ثبت واقع شود و بعد از ثبت ازدواج و با آگاهی همسر دوم این درخواست مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت فوت همسر هم گواهی فوت، سند ازدواج و کارت شناسایی باید تحویل داده شود تا به درخواست شخص متقاضی رسیدگی شود.

بهترین وکیل ثبت احوال و ثبت ازدواج

بهترین وکیل ثبت احوال ازدواج را جز آن دسته از مسائلی می داند که احوال شخصیه در آن دخیل و مسائل مربوط به آن به نوعی با اداره ثبت در ارتباط است، حال در بحث ازدواج این موضوع به شکل عادی و در روند قانونی خود باید توسط ثبت احوال مورد ثبت واقع شود به این صورت که دفاتر رسمی ازدواج موظف می باشند نکاح منعقد شده را ثبت و در شناسنامه زوجین درج کنند و آن را به ثبت احوال تحویل نمایند، ولی گاهی مسائل و چالش هایی امکان دارد در روند ثبت ازدواج رخ دهد که وکیل ثبت می تواند بسیار راه گشای افراد باشد.

این مسائل مربوط به ازدواج می تواند درباره ثبت ازدواج رخ دهد و با کمک وکیل قابل حل باشد که به آن می پردازیم:

  • افرادی که ازدواج آن ها در دفتر رسمی ازدواج مورد ثبت واقع نشده، قادرند با مراجعه به بهترین وکیل ثبت احوال و تنظیم یک اقرارنامه رسمی ازدواج خود را ثبت کنند. این اقرارنامه به نوعی بیانگر وجود رابطه زوجیت بین افرادی بوده که خواهان ثبت ازدواج خود می باشند.
  • بعد از آن که اقرارنامه مورد تنظیم واقع شد با پیگیری بهترین وکیل ثبت احوال، او نمایندگان ثبت را موظف می کند که رونوشتی از اقرارنامه را به مرجع قضایی صالح ارجاع کنند.
  • بهترین وکیل ثبت احوال در تنظیم اقرارنامه مواردی را مدنظر قرار داده و مطابق با آن اقرارنامه ای اصولی تنظیم می کند، اولین موردی که بهترین وکیل ثبت احوال باید به آن دقت کند بحث سن زوجین بوده که سن زوج از بیست و زوجه از هجده نباید کم تر باشد، مورد مهم دیگر هم آن بوده که در تاریخ اعلام شده از طرف زوجین درباره ثبت ازدواج، آن ها ازدواج دیگری را با فرد دیگری منعقد نکرده باشند.

ابطال شناسنامه به چه شکل صورت می گیرد؟

بحث ابطال شناسنامه بنابر آن چه بهترین وکیل ثبت احوال بیان می دارد از آن جایی مطرح می شود که گاهی غلط های املایی در شناسنامه به هنگام ثبت صورت می گیرد و این اشتباه به نوعی منجر به ایجاد مشکلات بسیاری برای فرد دارنده شناسنامه می شود در این حالت فرد متقاضی ابطال شناسنامه به کمک بهترین وکیل ثبت احوال دعوایی بر علیه سازمان ثبت مطرح می کند که مراحلی باید در این جا طی شود:

  • در این جا بحث ابطال شناسنامه مستلزم تنظیم دادخواست حقوقی بوده و این دادخواست بعد از تنظیم باید در سامانه ثنا ثبت شده و دادگاه وقتی برای رسیدگی به این درخواست تعیین کند.
  • بعد از آن که اظهارات خواهان از طرف وکیل بیان شد و خوانده هم دفاعیات خود را مطرح کرد دادگاه تصمیم نهایی خود را گرفته و بعد از اعلام ختم رسیدگی رأی موردنظر را صادر می کند.
  • بعد از آن که جلسه رسیدگی تعیین شد جلسه در دادگاه تشکیل شده و طرفین در دادگاه حضور پیدا کرده و هر یک به نحوی اظهارات خود را بیان می کنند که در این جا بهترین وکیل ثبت احوال به نفع خواهان در دادگاه حضور دارد.

برای مشاوره حقوقی ثبت احوال از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در تماس باشید.

ابطال فوت به چه نحوی صورت می گیرد؟

بهترین وکیل ثبت احوال بیان می دارد که گاهی این موضوع رخ می دهد که برای فردی به اشتباه گواهی فوت صادر شده و یا فردی فوت کرده و تاریخ فوت او به اشتباه در شناسنامه و گواهی فوت او درج می شود برای همین در فرض اول، فردی که زنده است به کمک بهترین وکیل ثبت احوال و آماده سازی مدارکی که برای طرح دعوا نیاز است اعم از کارت شناسایی، گواهی فوت صادر شده و … اقدام به طرح دعوا می کند.

در این جا دادگاه های عمومی حقوقی صلاحیت رسیدگی به دعوای ابطال واقعه فوت و رفع اثرات آن را دارند و هیئت حل اختلاف ثبت احوال اجازه ورود به این امر را ندارد برای همین باتوجه به رأی وحدت رویه صادره هیئت عمومی دیوان عالی کشور در صورت نامعلوم بودن تاریخ فوت و یا خلاف واقع بودن آن باتوجه به این امر که واقعه فوت آثار حقوقی را به وجود می آورد که شامل زوال اهلیت و حقوق قانونی و وراثت می شود تغییر آن در صلاحیت رسیدگی مراجع قضایی بوده و این رسیدگی از صلاحیت هیئت حل اختلاف خارج است.

ویژگی های بهترین وکیل ثبت احوال

  • بهترین وکیل ثبت احوال دارای مهارت و تخصص فراوان در تهیه و تنظیم دادخواست حقوقی می باشد.
  • تخصص و تجربه بسیار درباره تنظیم لایحه قانونی با رعایت تمامی اصول حقوقی.
  • اطلاعات و تخصص کامل نسبت به تمامی قوانین مربوط به حوزه قوانین ثبت احوال.
  • آگاهی از تمامی مراحل مربوط به رسیدگی پرونده های مربوط به ثبت احوال اعم از تغییر نام خانوادگی.
  • ارائه ادلة اثبات دعوای مناسب و اقناع کننده در پرونده مطروح.

علت اهمیت وجود بهترین وکیل ثبت احوال چیست؟

بسیاری از افراد گمان می کنند که مسائلی که مربوط به اداره ثبت و امورات مربوط به این حوزه می شود، ساده و می توان به طرق عادی آن ها را به انجام رساند؛ مثلاً در بحث تغییر نام و نام خانوادگی این موارد را ساده قلمداد می کنند که با دادن یک درخواست به اداره ثبت احوال قادرند به آن چه هدفشان است دست بیابند، اما آن چیزی که در واقعیت رخ می دهد و بهترین وکیل ثبت احوال می گوید چیز دیگری را نشان می دهد و خبر از پیچیده بودن روند این کار دارد.

در واقع از نظر قانون شناسنامه هر فرد جز سند رسمی محسوب و به نوعی نشان دهنده هویت یک فرد بوده و این سند در واقع با اهمیت ترین سندی هست که فرد در جامعه از آن برخوردار شده و با کمک آن حال در هر شکلی از یک هویت قانونی و اجتماعی برخوردار می شود؛ این سند در واقع کلیدی برای انجام امور حقوقی فرد است.

پس باتوجه به این که این سند رسمی یا همان اوراق هویتی از نظر قانون اهمیت دارد و به نوعی با احوال شخصیه شما و تمامی اقداماتی که شما زیر این احوال شخصیه انجام می دهید در ارتباط است، قانون درباره هر تغییرات در این اوراق هویتی سخت گیرانه عمل می کند و انجام هر اقدام دراین خصوص باید با کمک بهترین وکیل ثبت احوال متخصص صورت پذیرد تا ریسک شکست شما را کاهش دهد.

بهترین وکیل ثبت احوال در واقع از آن جایی که با مسائل حقوقی آشنایی دارد می تواند حضور مؤثری برای افراد داشته باشد زیرا طی کردن این راه مستلزم گذر از یک مسیر قانونی بوده و قانع کردن قاضی به سادگی صورت نمی پذیرد و افراد باید مدارک و همینطور فن بیان مناسبی برای این موضوع داشته باشند و بهترین وکیل ثبت احوال می تواند یاری دهنده خوبی در این مسیر باشد و افراد را به نتیجه دلخواه برساند.

دسته‌ها: مقالات