در حال باز کردن...

دعاوی بین کارگر و کارفرما

image

دعاوی بین کارگر و کارفرما

به نقل از وکلای سامانه انتخاب وکیل آنلاین (ساوا) ابتدا به تعریف کارگر و کارفرما می پردازیم. کارگر از نظر ماده 2 قانون کار به کسی گفته می شود که در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا برای کارفرما کار می کند. کلیه افرادی ک مشمول ماده 2 قانون اداره کار باشند کارگر محسوب می شوند. کارفرما بر طبق ماده 3 قانون کار شخصی است که کارگر به درخواست و به اعتبار او در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا کار می کند.

 

رسیدگی به دعاوی کارگر و کارفرما در دیوان عدالت اداری

همانطور که ماده 16 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بیان می دارد رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری نیاز به تقدیم دادخواست دارد که دادخواست چاپی و مخصوصی می باشد. برای تهیه ی فرم مزبور می توانید آن را از پایگاه اطلاع رسانی دیوان دانلود و چاپ کنید یا به دفاتر پستی سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

 روند رسیدگی در دیوان عدالت اداری

قانون دیوان عدالت اداری در ماده ی 23 خود عنوان می کند که : شعبه دیوان می تواند در صورتی که مقتضی بداند هر یک از طرفین شکایت را برای رسیدگی و اخذ توضیح دعوت نماید و همچنین شعبه دیوان در صورت لزوم می تواند پرونده ها و سوابق و اسنادی را که در واحد های دولتی و موسسات وابسته و شهرداری ها است مطالبه کرده و ملاحظه و مطالعه نماید. واحدی که پرونده یا سند نزد اوست مکلف است در مدت مقرر پرونده یا سوابق یا سند مورد مطالبه را ارسال نماید. 

دسته‌ها: مقالات
برچسب‌ها: وکیل